fredag 7. januar 2011

Nytt år nye muligheter

Som tidligere skrevet er jeg ikke noen super blogger, og skjønner hvis denne side er lite besøkt. Men jeg er ikke typen som skriver bare for å skrive!
En liten oppsummering av 2010 er vel på sin plass.
Etter kompis skadet sitt ene forbein på jakt høsten 2009, har han fungert mest som bisiter når Ronja trenes. En skadet væskepute i det ene led i forlabben, gjør at han ved for stor belastning, hovner opp og begynner å halte. Selvom hans tid som aktiv jakthund er forbi, henter han dog en dummie i ny å næ.
2010 har vært året hvor Ronja har vært ute å snuse på konkurrensearenaen. Vi har deltatt på en offisiel og en uoffsiel WT, med blandet resultater. Pluss en start i AK, hvor vi fik konstatert at dette var too much too soon. Men ingen skade skjet! Årets høydepunkt var Ronjas debut på jakt. Vi ble invitert på jakt av Annika (Ronjas oppdretter) i høst. Jeg var veldig spendt på å se hvordan hun ville ta til jakten, da hun aldrig hadde hatt en varm eller skadeskutt fugl i munnen. Det gikk over all forventning! hun skjønte fort hva dette handla om og vokske med oppgavene hun fikk i løpet av de 2 dage. Andre dagen gikk der nok litt jakt i henne, å et par gange viste hun at lydigheten i denne settingen ikke var helt på plass. Men flott! for da vet jeg hva vi skal fokuserer på i treningen i 2011.
Etter snart 17 år i Norge flytter familien til Danmark i juni i år. Vi kjøpte hus på Langeland i september i fjor og ønsker nå nye utfordringer i hverdagen. Dette innbærer jo at veien til trening å jakt med hundene blir enklere. Dette gleder jeg meg til, da det å jobbe med retrieveren i sitt rette element er det ultimative mål for meg.
Hva der skjer i løpet av våren og hva vi skal delta på, er litt usikkert, da jeg søker jobb i DK og ikke vet når jeg skal begynne. Så vi tar det piano, er allikevel så mye snø, både i Dk å her nå, at det ikke går ann å gjøre annet.
Hei å hopp til neste gang jeg får ånden over meg.
Er plutselig tilbake!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar